GPS: 49°26'20.594"N, 15°34'28.087"E

Zborná

Jihlava

Přihlášení

Login:
Heslo:
Automat. přihl.:

24. listopadu 2024 - ranní vydání

Memoriál Jardy Coufala a Pepy Sýkory ve Smrčné

Zborenští hasiči opět vyrazili na tradiční, již 8. ročník soutěže připomínající památku 2 smrčenských hasičů. Ve velkých problémech se rodící sestava nakonec vypadala takto: koš - Jirka Skořepa, savice - Lukáš Havlíček, strojník - Jarda Pulicar, Bčka - Míra Vodička, rozdělovač - Martin Pospíšil, levý proud - Ondra Havlíček a pravý proud Vojta Exner. Zúčastněným patří dík za reprezentaci Zborné.

Netradičně jsme přijeli včas, netradiční byly také prostoje před nástupem, které na této dobře organizované soutěži nebývají zvykem. Pak už ale všechno běželo jak na drátkách. Útoky, nejdříve ženy, pak muži, následovány štafetami ve stejném pořadí. Zborenští nastoupili na základnu jako 5. v pořadí mezi muži.

A vystoupení to nebylo příliš podařené. Cosi zaskřípalo vzadu na přívodním vedení a na mašině, výsledný čas přes 34 vteřin se řadí k těm horším, které Zborná "umí". Bohužel, vyhlídka na medailové umístění se vzdálila, vzhledem k časům ostatních družstev a jejich schopnostem ve štafetě.

Aniž bychom příliš sledovali soupeře (hráli jsme fotbálek), nastoupila zborenská štafeta ke svému pokusu ve složení: okno - Ondra Havlíček, zeď - Míra Vodička, lávka - Lukáš Havlíček, hasičák - Vojta Exner. A vystoupení ve štafetě bylo o poznání povedenější. V celkovém pořadí štafet skončila Zborná s časem 73,88 na druhém místě, pouze o několik desetin vteřiny za vítězným časem. Tento čas se naopak řadí k těm nejlepším, které kdy byly dosaženy námi ve štafetě (nelze to brát absolutně, podmínky terénu a počasí mohou hrát podstatnou roli).

V konečném součtu jsme obsadili neoblíbené 4. místo za hasiči z Větrného Jeníkova, kteří si výborně vedli v útoku a slušně také ve štafetě. Pokažený útok nás v této soutěži stál medailové pozice. Tak snad příští rok.

Poznámka pod čarou

Tento text vyjadřuje osobní názor autora článku. Není vyjádřením názoru všech zborenských hasičů.

Vítězství za každou cenu. Směr, kterým se v poslední době vydala některá družstva jezdící na "naše" soutěže se mi vůbec nelíbí. Na hasičský sport lze nahlížet ze dvou úhlů. Buď jde v podstatě o vrcholový sport, který je o tréninkové dřině a jak už to ve vrcholovém sportu bohužel bývá, také o penězích, nebo jde o soutěžení na úrovni přípravy na skutečný zásah, což byl původní záměr.

Pro první skupinu je tady republiková extraliga v požárním útoku, kde se družstva opravdu intenzivně připravují i několikrát týdně, která má vlastní pravidla, povolující úpravy na mašinách, kde se používají speciální hadice a kde do tohoto úzce zaměřeného vybavení také investují poměrně velké peníze. Časy požárních útoků jsou pak tlačeny k hranici kolem 16s, což je na bezmála stometrové trati úctyhodný výkon, vezmeme-li v potaz, že nejlepší sprinteři na trati 100m málokdy pokoří hranici 10s.

Pro druhou skupinu jsou tu postupové soutěže mistrovství republiky nebo soutěže typu Smrčná. Na těchto soutěžích se používá standardní hasičské vybavení, které by bylo použito také třeba u zásahů. To, že vybavení by mělo být standardní, dává družstvům jakousi rovnost, soutěž pak ukáže šikovnost v práci s tímto vybavením.

Pokud ale někdo přijede na takovouto soutěž s mašinou upravenou, tedy mašinou typu pro extraligu, považuji to za podvod. Jiné označení v případě postupových soutěží MČR ani použít nelze, když v pravidlech je přímo napsáno: "Na motorových stříkačkách nesmí být prováděny žádné technické úpravy odporující bezpečnosti práce, technickým podmínkám výrobce s výjimkou instalace spouštěče." Budu-li konkrétní, dle mého názoru na minulé okrskové soutěži porušily takto pravidla Plandry i Bílý Kámen. Soutěžit s mašinou, která sama o sobě ubere z výsledného času 10s oproti ostatním není fér. Taková soutěž není soutěž.

Že nepřeháním, ukázal Bílý Kámen právě na soutěži ve Smrčné. Na okrsku čas 20s (tedy čas lepší než národní rekord), na téhle soutěži, když se jim mašina rozbila a museli si půjčovat "obyčejnou" - sice slušný, ale o téměř 10s horší čas 29s. Soutěžit proti tomu s obyčejnou mašinou je marné - i v případě větších chyb v útoku s upravenou mašinou lze dosáhnout lepších časů než při bezchybném útoku s neupravenou. Taková soutěž mě opravdu nebaví.

Soutěž ve Smrčné vyhrály Plandry, které obsadily 1. a 2. místo. Času obou jejich útoků se nikdo ani nepřiblížil. Ačkoliv jejich vítězství bylo jasné už po útocích, další nefér krok následoval ve štafetách, kde v A i B družstvu běžel lávku (nejtěžší úsek štafety, jde na něm udělat nejvíce chyb) ten stejný člověk. Vzhledem k tomu, že útok běží 7 lidí a štafetu 4, nebyl důvod půjčovat si někoho z druhého družstva. Neumím si to tedy vysvětlit jinak, než cílem vyhrát za každou cenu (nikoho jiného schopného zaběhnout lávku zřejmě nemají). Pokud chtějí jít cestou úprav mašin a tvrdého boje o každou setinu, prosím. Šance je v extralize nebo podobných soutěžích, ale ne na této úrovni. Jsem z toho otrávený a opravdu už mě nebaví "soutěžit" v soutěži, kde nejsou rovné podmínky a kde není šance na úspěch.

Datum poslední změny: 20.06.2010 00:23:00

Lukáš Havlíček

Komentáře >> přidat

Kyseláč

21. 09. 2011, 08:38:09

jj je to tak, jen ještě doplním že pravidla jsou až taková poslední záchraná brzda. Myslím ,že by každej měl mít tolik soudnosti, aby nebylo vůbec potřeba chystat propracovaný pravidla. Bohužel najdou se i tací - a vůbec nejmenuju, protože to je skoro všude.

Jak jsem psal o tom dohadování, chlastání atd. tak si to neberte osobně - opět je to všude a už je to nějakej ten pátek co jsem se z toho vymanil:-)

Lukáš lukas.havlicek@email.cz <

09. 09. 2011, 11:39:54

Ahoj, vlastně ani nevím, jestli jsi proti mýmu textu anebo s ním souhlasíš, anebo je to napůl. Každopádně nevím, kde se píše o ožíračkách a dobytcích

Nicméně se závěrem Tvýho textu vpodstatě souhlasím. V každý podobě jde nějakým způsobem o soutěž, jde o to, jak jsou nastavená pravidla. Pokud přijedeš na soutěž, kde mají všichni rozhrkanou PS12, a máš sportovní mašinu, nemáš konkurenci. Ostatní prostě nemají šanci soutěžit, protože ta ztráta se dohnat nedá. Když přijedeš na "sportovní soutěž" se starou PS12, je to tvůj problém.

Je to přesně o tom, že se to nemá míchat dohromady, protože v tom prvním případě pak už není o co soutěžit. Nejdůležitější na tom je nastavit správně pravidla. A je to samozřejmě o penězích. Ne každé mužstvo chce a může investovat desítky tisíc do sportovního stroje, přesto si občas může chtít zasoutěžit.

Nemám absolutně nic proti "sportovním soutěžím". Naopak. Pokud chci dosáhnout skvělého času a tým je tak rychlý, že ho brzdí mašina, je jediná cesta zvednout její výkon. Proč ne, pokud to pravidla soutěže dovolují. Pokud trénuju a hledám všechny cesty jak zrychlení dosáhnout, a pokud jsem ochoten do toho investovat.

Ale! Pokud si takovou mašinu pořídím proto, abych vyhrál srandamač, pak to v pořádku není. Proti tomu byl namířen ten článek. A pozor, není to hádání a dohadování, spíš jakási má roztrpčenost, soukromý názor. Nikomu to necpu. Ono takhle napsaný se to zdá možná větší problém, než to je. A taky už je to víc než rok starý. Dneska už se na to dívám taky možná trochu jinak

Kyseláč

08. 09. 2011, 11:09:06

Jak si to tady čtu, docela se bavím .
Dohady o "stejných podmínkách pro všechny", hádání se o mašinu, o hadice, dobytci co se tam jedou jen ožrat a prudit všechny ostatní.... a bylo toho víc. Tohle všechno mě přesvědčilo, že tohodle se účastnit nechci.
Není nic snažšího, než se přestat vymlouvat a začít makat, ale to se některým prostě nechce a tak dál do sebe budou lejt pivo, mít blbý kecy a vždycky nějakou výmluvu. Spokojení budou jen tehdy když na tom všichni okolo budou stejně mizerně, jakmile někdo vybočí, hned ho budou chtít stáhnout zpátky...
Naopak je kravina jezdit na ožíračky typu Smrčná a snažit se něco dokázat. TAM TO NENÍ O SPORTU. Prostě tam přijedete, vylejete si kedlubny, chvíli se tam budete motat po hřišti a pak budete pokračovat v chlastání - a všichni budou spokojení. Neupravená PS není jen 12´ ale třeba i 15´ a s tou už se dá i bez úprav udělat čas kolem dvaceti vteřin. Takže jestli má někdo chuť něco dokázat v požárním sportu, myslím že mu bude stačit i Jihlavská liga OPEN, který závody jsou vesměs v rámci okresu. Tam jde opravdu o sport, nikdo Vám tam nebude nadávat za to, že chcete dělat dobrý časy a nikdo se Vám nebude smát, když se nebude dařit - každej nějak začínal, ne? Ještě doplním, že nár. rekord je na nástřikový terče - takže se to nedá srovnávat. Pokud chcete dělat sport, jezděte na sportovní soutěže. Jestli chcete jezdit srandamače, jezděte Smrčnou, Hybrálec, Jeníkov nebo Zbornou. Montovat jedno do druhýho nemá smysl a nic dobrýho to nepřinese ani jedný straně.
(Pro ty kteří nepochopili.... nemám nic proti srandamačům ani proti sportu. Na oboje se rád podívám a zúčastním, jen se snažím vysvětlit, že je blbý kazit soutěž nevhodným materiálem...)

Sdh Suchá

09. 11. 2010, 19:42:22

Zdravím hasiče ze Zborné, chtěl jsem se zeptat jestli budete psát něco o vaší souteži ve zborné, málo kdo už takhle píše o každé soutěži :) netpělivě čekám právě nějaký text ohledně souteže :) děkuji

kolip

17. 10. 2010, 15:22:59

To rikaj ty spravny lidi

Jarda hostinec@zborna.cz <

03. 07. 2010, 15:35:14

I já se plně připojuji k názoru Lukáše, popsal to přesně, uvědom me si že to děláme dobrovolně a každý z nás do toho dává kus sebe, ale taky je to týmová záležitost "lidí nalazených na stejnou vlnu" která když neklape se nedá dohánět dopingem v podobě nepovolených úprav či penězi pro stmelení. je jasné že dobrý výsledek potěší a stmelí (no. 1 a 2 Plandry) ale za tuhle cenu před očima ostatních, kteří je pravděpodobně na své soutěže nepozvou. Škoda o soupeře míň.

vojc

29. 06. 2010, 15:08:34

Hanz:jinej terén nemůžeš srovnávat 2 hřiště že jsou úplně stejný,, seš pomalej jak bábovka tebe bych předběl i pozadu Lukáš: souhlasím, pěkně napsané a chtělo by to posunout někam dál, tady nám to moc nepomůže

Mates

27. 06. 2010, 01:13:09

K tomuto textu už sé dá dodat jen to, že když jsme minulý rok uspořádali naší soutěž, kde v pravidlech stálo že mašina musí být neupravená dvanáctka, tak Bílý kámen ani Plandry neměli odvahu přijet!!! Naopak mě potěšila bojovnost hasičů ze Suché, u kterých se mi podle zvuku jejich mašiny (neupravené dvanáctky), zdálo že se jim ta mašina rozpadne a skoro jim netlačila vodu. I přes špatný čas v soutěži zůstali a bojovaly až do konce. Já osobně bych chtěl soutěžit s takovýma družstvama jákým jsou právě hasiči ze Suché a ne s někým kdo nedokáže soutěžit ve stejných podmínkách jako ostatní!!!

Grübber

22. 06. 2010, 19:40:40

Jen se do nich vobuj, Lukši Jinak dobrá štafetka, škoda útoku.. ( Všimli ste si, že na štafetě ve stejným složení, jen místo mě běžel Vojc je ztráta 2,5sec oproti štaf. v kameni?)

Pospi martin.pospisil@zborna.cz <

20. 06. 2010, 19:42:02

K tomu co napsal Lukáš se připojuji!

Přidat komentář

Vložit komentář

HTML tagy nejsou povoleny, zachovány budou řádkové zlomy při odentrování.

Jméno:
Jméno:
Email:
Email
WWW:
Komentář:
Smajlíci: *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01* *sc01*

Design, kód a programování Lukáš Havlíček | Copyright © 2011 zborna.cz | Administrace